Jesienny stress management - Aktualności - Pharmavita - naturalne suplementy diety

tło strony
Pacjent - przycisk
podcień pod baner
pole pod menu
Zakupy - przycisk
Partner - przycisk
baner
Zenthonic
Organic Noni
Organic Acai
Liquid Chlorophyll
OrganiCare
Przejdź do treści
Skuteczne odchudzanie z One Diet
Ćwiczenia
Najlepsze produkty Calivita
REKLAMA

Jesienny stress management

Pharmavita - naturalne suplementy diety
Opublikowany przez w Zdrowy styl życia ·
Tags: jesiennystressjesieńmelancholiadepresjaRhodiolinRhodiolaroseaStressManagement
Zapewne niektórzy z nas podziwiają piękno jesieni: drzewa ubrane w kolorowe liście, przyjemnie chłodne powietrze po letnich upałach, przyjemnie miękki swetry lub orzeźwiający  zapach jesiennego powietrza. Ale dla innych, jesień oznacza tylko koniec lata i coraz krótsze i ciemniejsze dni, kiedy musimy wrócić do szarej codzienności, czyli pracy lub szkoły, a także coraz to nowych obowiązków w domu. Teraz rozwiązanie tych, którzy czują zimno z góry do opuszczenia swoich domów rano i którzy potrzebują coraz więcej energii, jak tygodnie mijają w tym celu swoje rutynowe obowiązki. Właśnie dla takich osób, które czują już z góry zimno przed porannym opuszczeniem domu oraz  potrzebują coraz więcej energii, aby wypełniać swoje rutynowe obowiązki, mamy sprawdzone rozwiązanie.

Sezonowa melancholia, która zazwyczaj zaczyna się jesienią, a kończy się pod koniec wiosny, może nawet wpłynąć na tych, którzy żyją bez większych problemów psychicznych, zwłaszcza w chłodniejszych regionach, gdzie liczba słonecznych godzin drastycznie się zmniejsza począwszy od jesieni. Na takich obszarach, taki stan może dotyczyć do 10% populacji i manifestować się takimi objawami jak zaburzenia nastroju, zmęczenie, większa potrzeba snu, przyrost masy ciała oraz zmęczenie. Jeśli jest to w połączeniu z pracy lub szkolnym stresem, to może być piekielnie trudno czekać na pierwsze promienie wiosennego słońca i równocześnie wykonywać swoje obowiązki w takim stanie.

Jak można sobie pomóc za pomocą naturalnych metod?

Istnieją rozwiązania, które wymagają zmiany stylu życia, takie jak terapia światłem, zbilansowana dieta czy aktywność fizyczna, które naprawdę działają, ale są ludzie, którzy nie mogą zintegrować ich w swoim życiu. Niektóre składniki aktywne pochodzenia roślinnego, witaminy i minerały mogą być bardzo pomocne, aby osiągnąć zrównoważony stan umysłu i radzić sobie ze stresem.


Rhodiola rosea jest rośliną adaptogenną, znaną również jako złoty korzeń, który jest podstawą tradycyjnej medycyny chińskiej, co ciekawe od dawna stosowany na obszarach Rosji i Syberii, obecnie powszechnie znany i stosowany od 18 wieku. Jako roślina adaptogenna, nie może być przedawkowany lecz może przywrócić naturalną równowagę układu nerwowego, jednocześnie umożliwiając skupienie się na naszych obowiązkach,  może to być bardzo pomocne w przypadku nadmiernego stresu pozwalają zrelaksować się  i wypocząć. Ponadto, zmniejsza objawy zmęczenia, ale także opóźnia wystąpienie objawów towarzyszących zmęczeniu, jednocześnie zwiększając koncentrację i sprawność umysłową. Wiele ciekawych badań przeprowadzono z wykorzystaniem Rhodioli: W jednym z nich, odnotowano zmniejszenie objawów u pacjentów cierpiących na zespół zmęczenia spowodowanego przez stres; w innym, okazało się, że Rhodiola stanowi skuteczną pomoc  wobec łagodnej depresji, a także może zmniejszyć objawy bezsenności i psychicznej niestabilności oraz zmniejsza przemianę stresu i psychicznych problemów do objawów fizycznych. Produkt CaliVita Rhodiolin zawiera cynk, który wspiera funkcje układu odpornościowego, co bardzo ważne podczas chłodniejszych jesiennych dni.


Witaminy z grupy B odgrywają wiele ważnych ról w organizmie. Biorą one udział w procesach metabolicznych jako koenzymy, ale również biorą udział w tworzeniu krwi oraz działaniu układu odpornościowego i nerwowego. Na przykład witamina B6 pomaga zmniejszyć uczucie zmęczenia, podobnie jak magnez. W przypadku bardzo częstych niedoborów witaminy B12, stajemy się podatni na zmęczenie, słabi i zniechęceni. Podczas stresujących okresów przywiązujemy mniejszą uwagę do naszych posiłków przez co łatwiej jest doprowadzić do niedoboru witamin lub minerałów. Stress Managament to kompleks witaminy B, które uzupełniono o witaminę C i magnez, aby pomóc Ci wytrwale oraz energicznie radzić sobie w codziennym życiu, nawet jeśli twoje nerwy są już na granicy wytrzymałości.

Zapewne zadajesz sobie sprawę, że długofalowe skutki stresu to także zwiększone ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Według polskiego zespołu naukowego, poziom homocysteiny rośnie podczas epizodów depresji, która jest tak samo ważnym czynnikiem  ryzyka chorób serca, jak wysoki poziom cholesterolu. W tym samym czasie, poziomy witaminy B12 i kwasu foliowego, zmniejszają się, chociaż doświadczenia wskazują, że poziom homocysteiny, a tym samym ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, można skutecznie obniżyć, jeśli tylko przyjmujemy odpowiednie dawki tych witamin.

Więc nie pozwól aby jesienna i zimowa ciemność wygrała z twoim organizmem. Przyłącz się do walki za pomocą naturalnych rozwiązań, a także zadbaj o członków rodziny.

Źródła:
Clinicaltrial of Rhodiolarosea L. extract SHR-5 inthetreatment of mildtomoderatedepression – Darbinyan et al..Nord J Psychiatry. 2007;61(5):343-8.
A double-blind, placebo-controlled pilot study of thestimulating and adaptogeniceffect of Rhodiolarosea SHR-5 extractonthefatigue of studentscausedbystressduring an examinationperiodwith a repeatedlow-doseregimen – Spasov et al.,Phytomedicine, Vol. 7(2), pp. 85-89
Double-blind, placebo-controlled, randomisedstudy of singledoseeffects of ADAPT-232 oncognitivefunctions – Aslanyan et al.,Phytomedicine. 2010 Jun;17(7):494-9.
A randomised, double-blind, placebo-controlled, parallel-groupstudy of thestandardisedextract shr-5 of theroots of Rhodiolaroseainthetreatment of subjectswithstress-relatedfatigue - Olsson EM. et al.,PlantaMed. 2009 Feb;75(2):105-12
Homocysteine and cognitivefunctionsinbipolardepression - Permoda-Osip A. et al.,Psychiatr Pol. 2014 Nov-Dec;48(6):1117-26. doi:



comments powered by Disqus
Wróć do spisu treści