Pure Inulin - Pharmavita - naturalne suplementy diety

Wyszukaj
PARTNER
ZAKUPY
PACJENT
Przejdź do treści

Menu główne:

Pure Inulin

Pure Inulin

Dostępne opakowanie:

198,5 g

Gdzie kupić:

Dostępny w Salonach sprzedaży

lub on-line - Zamów przez internet

Skład: 1 łyżeczka Pure Inulin zawiera:

Sproszkowana inulina:

5,8 g

Zespół jelita drażliwego

Wskazania:

Inulina z cykorii zawarta w Pure Inulin ma wiele zalet, między innymi:
• dba o równowagę mikrobiologiczną jelit,

• uczestniczy w rozkładzie substancji toksycznych,
• wspiera funkcjonowanie układu pokarmowego,
• wspomaga ochronę organizmu przed wystąpieniem objawów zespołu jelita drażliwego,
• korzystnie wpływa na utrzymanie właściwej masy ciała,
• dba o układ sercowo-naczyniowy,
• bierze udział w regulowaniu stężenia glukozy we krwi.

Dawkowanie i sposób użycia:

dodać 1 łyżeczkę produktu do żywności lub napoju.

Pure Inulin
suplement diety
   
Opis:
Pure Inulin to 100% rozpuszczalny błonnik w formie proszku. Taka forma produktu sprawia, że łatwo się go dawkuje a co ważne można go dodawać bezpośrednio do potraw czy napojów. Naturalnym surowcem do produkcji Pure Inulin jest cykoria a właściwie jej korzeń. Korzeń cykorii zawiera w swoim składzie aż 44% inuliny – naturalnej substancji należącej do rodziny prebiotyków. Jest to rozpuszczalna frakcja błonnika pokarmowego, która nie jest trawiona przez enzymy układu pokarmowego. W jelicie grubym stanowi doskonałą pożywkę do rozwoju korzystnych, niezbędnych organizmowi bakterii probiotycznych z rodzaju Bifidobacterium i Lactobacillus acidophilus, jednocześnie ograniczając rozwój bakterii chorobotwórczych. Inulin otrzymywana z cykorii korzystnie wpływa na zachowanie równowagi mikrobiologicznej jelit, przyczynia się do eliminacji toksycznych substancji, wspomaga funkcjonowanie całego układu pokarmowego, wspiera ochronę organizmu przed występowaniem objawów zespołu jelita drażliwego, wpływa korzystnie na utrzymanie prawidłowej masy ciała, regulując poziom cholesterolu dba o układ sercowo-naczyniowy oraz bierze także udział w regulacji stężenia glukozy we krwii.


ból brzucha


Czy wiesz, że?

Zespół jelita drażliwego (IBS) doskwiera juz co piątemu Polakowi, a jego symptomy najczęściej są odczuwane w chwilach stresu i zdenerwowania. Problem ten aż trzy razy częściej dotyczy kobiet i zwykle pojawia się pomiędzy 30 a 50 rokiem życia, w znacznym stopniu wpływając na pogorszenie jakość życia...

Oprócz biegunki i zaparć zaniepokoić nas powinny pojawiające się zdęcia, nudności, uczucie pełności nawet po niewielkim posiłku, bóle i skurcze brzucha, a także zaburzenia snu, bóle głowy oraz problemy z koncentracją. Mogą bowiem one być pierwszym sygnałem nieprawidłowego funkcjonowania jelit!


UWAGA!

  • Spożywając Pure Inulin, dostarczaj organizmowi odpowiednich ilości płynów.
  • Zachowaj 2 godzinny odstęp między spożyciem Pure Inulin a podażą leków i innych suplementów diety.

Słowa kluczowe: Pure Inulin, Calivita, cykoria, inulinaapteka, sklep, błonnik, chlesterol, trójglicerydy, oczyszczanie, odchudzanie.

produkty wspomagające trawienie

Wpływ błonnika na nasze zdrowie
Błonnik jest równie ważne dla zachowania naszego zdrowia, jak witaminy i minerały. Spożycie błonnika, według statystyk jest nadal znacznie poniżej zalecanego w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej. Zamiast zalecanej ilości 25-30 g / dzień, u dorosłych w USA jest przyjmowane tylko 15 g dziennie, a sytuacja nie jest wcale lepsza w Europie.

Błonnik jest obecny w produktach pełnoziarnistych, warzywach i owocach. Może być rozpuszczalny w wodzie (inulina z korzenia cykorii, marchwi, pektyny z jabłek) i nierozpuszczalny (włókna celulozowe, takie jak otręby pszenne). Niektóre rodzaje błonnika mogą przyczyniać się do wzrostu niektórych szczepów probiotycznych bakterii w jelitach i są nazywane prebiotykami. Chociaż nie możemy strawić błonnika, który przechodzi przez nasz układ trawienny, to jednak wspiera on nasze zdrowie na wiele sposobów.

Metabolizm cukru i kontrola wagi

Błonnik zwiększa uczucie sytości, co może pośrednio pomagać w dietach dla utraty wagi lub utrzymania masy ciała; może zmniejszyć wzrost glukozy we krwi po posiłku, zwiększa też  wrażliwość na insulinę i zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.

Układ trawienny

Gdy rozpuszczalny w wodzie błonnik przechodzi przez układ pokarmowy, wiąże nadmiar wody i pęcznieć, dzięki czemu stolec staje się bardziej miękki i w ten sposób pomóc w wypróżnianiu. W ten sposób błonnik przyczynia się do regularnego wypróżnienia, co dla wielu ludzi stanowi problem, albo ze względu na nieregularną dietę, siedzący tryb życia i brak ruchu, lub u osób starszych. Ponadto, poszczególne rodzaje błonnika mogą dostarczyć pożywki dla bakterii tworzących florę jelitową, a tym samym przyczyniają się do ich rozwoju i wzrostu. Dzięki tym  wszystkim pozytywnym efektom, dieta bogata w błonnik może pomóc złagodzić objawy zespołu jelita drażliwego (IBS) u młodych i starszych ludzi. Wyniki kilku badań wykazały, że produkty o wysokiej zawartości błonnika może zmniejszyć ryzyko nowotworów przewodu pokarmowego, częściowo ze względu na wiązanie kwasów żółciowych, zmiękczenie stolca i skrócenie czasu przechodzenia przez jelita, choć dokładny mechanizm działania nie jest jeszcze w pełni znany.

Układ krążenia

Błonnik ma zdolność do wiązania kwasów żółciowych, które są produkowane w wątrobie, z cholesterolu we krwi, a tym samym błonnik pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Ponadto, liczne badania wykazały, że ludzie, którzy przyjmują duże ilości błonnika mają zmniejszone wartości markerów - wskaźników zapalenia.

Obszerne badania trwające prawie 13 lat, wykazały na podstawie dużej liczby zebranych danych, że ​​zwiększenie ilości błonnika w diecie zmniejsza śmiertelność, zwłaszcza jeśli chodzi o przypadki zgonów z powodu chorób układu krążenia i układu pokarmowego i innych chorób rozwijających się, w wyniku stanów zapalnych.

Jak stosować błonnik?

Kiedy błonnik po raz pierwszy znajduje zastosowanie w terapii, w ciągu pierwszych 2-3 tygodni może powodować wzdęcia, ale to normalne. Gdy wzrasta spożycie błonnika nie należy zapominać o odpowiednim spożyciu płynów w ciągu dnia, ponieważ przyjmowanie błonnika w dużych ilościach bez jednoczesnego podawania wody może powodować zaparcia. Zaleca się, aby leki czy suplementy przyjmować przed lub po błonniku, ponieważ ma on zdolność do wiązania się składników aktywnych leków i witamin na swojej powierzchni i hamuje ich wchłanianie.

W wielu przypadkach wykazano, że błonnik inulina sprzyja absorpcji wapnia, magnezu i żelaza, tak więc nie można powiedzieć, że wszystkie rodzaje błonnika hamują wchłanianie minerałów.

Źródła:
Metabolic Effects of Dietary Fiber Consumption and Prevention of Diabetes - Weickert et al., J. Nutr. 2008 Mar; 138 (3): 439-42.
Fiber intake and total and cause-specific mortality in the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition cohort - Chuang et al., Am J Clin Nutr. 2012 Jul; 96 (1): 164-74.
Dietary fiber intake and risk of colorectal cancer: a pooled analysis of prospective cohort studies - Park et al., JAMA. 2005 Dec 14; 294 (22): 2849-57.
Dodaj komentarz, oceń produkt lub zadaj pytanie
comments powered by Disqus
 
Copyright 2015 Pharmavita. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego